Seo İpucu Proje bazlı site kurulumunda ziyaretci icin izlenecek yol - Webmaster - Teknoloji Forumları

Seo İpucu Proje bazlı site kurulumunda ziyaretci icin izlenecek yol

Google Optimizasyon


Cevapla
 
Seçenekler
  #1  
Alt 25 Kasım 2022, 03:34:01
Guest#1.424.500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Binbaşı
 
Şubesi
Üyelik Tarihi: 21 Kasım 2022
Mesajlar: 2.157
Konular: 112427
Aldığı Beğeni: 0
Verdiği Beğeni: 0
Standart Seo İpucu Proje bazlı site kurulumunda ziyaretci icin izlenecek yol

Merhabalar;
Aşağıdaki taslağı sadece şimdiye kadar oğrendiklerimi başlangıc seviyesi icin derlemek ve belki de eksik olanları tamamlamak maksadıyla ve hatta yanlışlarımı gormek amacıyla yazıyorum. Konuda bilgili olduğumu da sanmıyorum. @Eif @serkantkar @MasterInSEO ve bilimum kişiler eminim ki bu konuda kat kat ondedir ve farklı platformlarda da actığım bu ceyrek makale uzerinde yorumlar da getirerek gelişmemi sağlayacaklardır. Konu ayrıntıları icin yorumlarınıza elbette bir cevabım olacaktır lakin ilk elden doğru @bilgi yi yukarıda adı gecen kişilerden almanız onerilir.
Şimdiden teşekkurler

1- Kucuk ve ortaboy internet siteleri icin proje bazlı site kurulumunda ziyaretci icin izlenecek yol
2- Kucuk ve ortaboy internet siteleri icin proje bazlı site kurulumunda arama motoru icin izlenecek yol
3- Dış SEO (acılmazsa fazlaca)
4- Offline yontemler ilave


1- Kucuk ve ortaboy internet siteleri icin proje bazlı site kurulumunda ziyaretci icin izlenecek yol

Başlarken
Neden site kurarız?

İnternet sitesi kişi ve kurumların internet uzerinde oluşturdukları sanal bir bolgedir. Her kişi ve kurumun internet sitesi acarak amacladıkları benzerdir. Reklam, iletişim, alışveriş.
Bir işyeri acmanın da amacı aşağı yukarı aynıdır.

Neden sitelerimizi tanınmasını isteriz?
İnternet uzerinde oluşturduğumuz alanlar %99 uzerinde acık ofislerdir. Biz başında olmasak da ziyaretciler devamlı surette birşeyler bulmaya, almaya gelir. Bu yuzden gunde 8-10 saat calışılarak ve sınırlı kişiye ulaşılarak elde edilen tatmine gore cekicidir. İnternet uzerinde yazdığımız her bir kelime, eklenilen her bir resim milyarlarca insana ulaşabilir. Bu tanınmışlığın donuşu şohret, para ve daha cok para olacaktır.
İşeri olarak duşunursek; bayiler, şubeler acmak da benzer sebep ile vardır.

Peki internet sitemizi nasıl bir strateji ile tanıtmalıyız?
Tabii ki buna coğunluğun cevabı SEO olacaktır. Eğer bir website tasarımına başlamısak, cok iyi SEO bilirimin sonu husran olacaktır.
Sanal olmayan ortamda her nasıl pazarlamacı olmak, bir işyeri işletmek demek değilse, SEO bilmek de internet sitesi tanıtımı değildir. SEO işin sadece pazarlama kısmıdır.

Birinci adım - Proje, amac
Bir işyeri acarken, biz nasıl ki bildiğimiz veya zevk aldığımız işi yapmaya - kurmaya calışıyorsak internet sitemiz icin de aynı mantık devrede olmalıdır. Bildiğimiz, zevk aldığımız bir konuda internet sitesi acalım.

İkinci adım - Alanadı
Nasıl bir alan adı almamız gerekir? Eğer ki belirli urun/hizmet/bilgi uzerinde gidiliyor ise o urun/hizmet/bilgiye ait bir alanadı kullanmamız gerekir. Yemek tarifleri sitemiz var ise yemek tarifi kelimeri uzerinde uygun bir alanadı almalı ve devam etmelidir. Cevremizde işyerlerine baktığımızda genelde gorduklerimiz "Papatya Lokantası" "Doyum Yemek" "Gediz Doner" gibi yaptıkları işi unvanlarına eklenmiş olarak goruruz. Alan adları ise markalaşma yonundeki siteler haric verilen hizmet/urun/bilgi odaklı olmalıdır.

Ucuncu adım - Yazılım, hitap edilen kesim
Websitemizi nerede, hangi yazılım turu ile acalım cevabı gereklidir. İşyeri acarken, ortamını insanını bildiğimiz bir yer secmek gibidir. Bilinmeyen bir yerde işyeri acmak risklidir. Bildiğiniz veya surekli destek alabileceğiniz bir yazılım, cms kullanılmalı ve barındırma icin guvenilir ve uptime oranı yuksek şirketler secilmelidir. Ziyaretci tipi hedefimiz belli olmalıdır.

Dorduncu adım - Kategorizasyon ve sıfır hata sayfası
Şimdi geldik site yapımına; Nasıl bir internet sitesi kurmalıyızın cevabı aslında nasıl bir bakkal dukkanı, mağaza, servis merkezi olmalının cevabına yakındır. Geliştirilmeye acık bir internet sitesinde kategoriler belirgindir - mağaza reyonları gibi duşunebiliriz. Bir bakkal gibi her gelen muşteriye ne almak istediğini soramayacağımız icin, ziyaretcilerin aradıkları urun/hizmet/bilgiyi kendi başlarına kolayca bulabilmesi gereklidir.

Kategoriler belirlendikten sonra yapılacak sayfaların doluluğu onemlidir. Market reyonunda boş rafların olması ve ziyaretcinin oraya gelip gitmesi ziyaretcileri o mağaadan uzaklaştıracaktır. Dolayısıyla her actığımız kategoriyi bir an evvel doldurmamız gereklidir (Gunde bir konu, iki konu gir SEO kuralına ters ancak bence SEO bu konuyu genelleştirmemeli).

Beşinci adım - gozumuze carpanlar (H taglar, bold, renkler ...), manşetler
Sitemiz genel gorunumuyle bitti gibi ancak yeterli mi? hayır elbette. Markete su almaya giren bir kişi, bazen kola alıp cıkabiliyorsa veya evdeki başka bir ihtiyacını da farkedip onu da satın alıyor ise -bira reyonunda cips olması gibi- benzer şekilde sitemizdeki yazılarda da benzer veya ilgi cekici yazılara da link vermemiz ve hatta bunu belirgin şekilde gostermemiz gerekmektedir.
Tabii bu da yeterli değil elbet, insanlar nasıl market cıkışlarında veya odeme yerlerinde kampanya/indirim turu şeylerle bolca karşılaşıyorsa site icerisinde sağ ust koşeye ve yazı sonlarına farklı kategorilerde ilgi cekici yonlendirmeler yapmalıdır.

Altıncı adım - ozgunluğu yakalayın
Taklitlerinden sakınalım. Benzer icerikte sitelerden bir farkımız olsun.
Biliyoruz ki belli bir yerde cok tutulan bir urun/hizmet, başka bir bolgede de zamanla tutulma oranı cok yuksektir. Adana kebabını İzmir'de satmaya başlasam, zamanla cok iyi paralar kazanabilirim ancak şu unutulmamalıdır: İnternette her site bir tık uzaklığındadır. Kişi aynı hizmeti/urunu/bilgiyi A sitesinde alıyorsa B sitesine ancak A sitesi acılmadığında kullanır. Fark şudur ki eğer bir B sitesi acıyorsak internet uzerinde, bunun gercek hayattaki karşılığı A kebapcısının yanına actığımız bir B kebapcısıdır; farklı bir şehir değil. Aynı ozellikteki iki dukkandan elbette eski olan daha cok muşteri alacaktır.
Oyleyse yapacağımız şudur; farklı bir gorunum, farklı hizmet/bilgi/urunleri on plana cıkartmak, ziyaretcilerin bizi neden tercih etmeleri gerektiğini site gorunumuyle anlatmaktır. Daha dolgun, daha taze kebap veya daha rahat masalar ...


Yedinci adım - Ziyaretcileri izleme
Ziyaretciler sayfamızda ne arıyor? Site ici arama sonuclarının onemi ne kadardır? GUnluk hayatta, orneğin markette bulamadığımız bir urunu en yakın reyon gorevlisine soruyoruz ve o urun hakkında cevabımızı bekliyoruz. İnternet sitesinde ise bulamadığımız bir urun/bilgi/hizmet icin arama kullanırız ve bulamaz isek tekrar bir arama motoruna yonleniriz. Arama sonuc sayfamızı;
1- Ziyaretciyi aradığını bulmasını kolaylaştıracak şekilde yonlendirmiş oluruz
2- Ziyaretcinin aradığı sitemizde yoksa, benzer/alternatif sayfalara yonlendirebiliriz
3- Ziyaretcinin ne aradığını bilirsek, benzer aramaları yapan kişileri boş cevirmemek icin ilave sayfalar / bolumler duzenleriz

Sekizinci adım - geri donuşum & tavsiyeler
Websitemiz az cok hazır fakat ziyaretci memnuniyetini on planda tutmak gerek elbette. Beğenenler arkadaşlarına anlatsın mesela, oneri-şikayet bolumleri de kolay erişebilir bir yerlerde olsun. Oyle guzel cumlelerle sitenizi tanıtın ki, kişiler sizi yavaş yavaş benimsesin ve sadık ziyaretcileriniz olsun.


// title, sitemap, rss gibi şeylerden bilerek hic bahsedilmemiştir.
Site tamamlanana kadar yapılan dış seo = 0

Yeni Konu Aç
Seçenekler


İletişim