Google Adwords Dönüşüm İzleme Nasıl Kurulur? - Webmaster Forum


Google Adwords Dönüşüm İzleme Nasıl Kurulur?

Google Adwords (ADS)


Cevapla Yeni Konu Aç
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 31 Ağustos 2022, 06:52:45
AboveShaft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yönetici
 
İstanbul Şubesi
Üyelik Tarihi: 26 Kasım 2006
Mesajlar: 58.714
Konular: 46
Aldığı Beğeni: 0
Verdiği Beğeni: 0
Standart Google Adwords Dönüşüm İzleme Nasıl Kurulur?

Google Adwords Donuşum İzleme Nasıl Kurulur?

Donuşum izleme kurulumu kolaydır.

Google Adwords senden kac kişinin urun ya da hizmetini satın aldığını izlemesini sağlamak icin web sitende komut dosyaları oluşturmalısın.

Bu surec doğada basit gibi gorunse de, coğu insan nasıl calıştığını, nasıl doğru bir şekilde kurulacağını ya da ilk etapta neden ihtiyac duyduklarını bile anlamıyor.

Guvenilir bir kaynağın 20.000 ’den fazla Google Adwords hesabında yaptığı bir calışma, hesapların yalnızca% 29 ’unun doğru donuşum izleme ayarına sahip olduğunu gostermiştir. Hesapların % 71 ’inde donuşum takibi yoktu veya yanlış ayarlanmıştı, bu da hatalı ve guvenilmez verilere ve raporlara neden oldu. Bu reklamlarının sağlıklı calışması icin hic de iyi değil.

Doğru donuşum izlemesi olmadan, reklamların getirdiği donuşumleri takip etmek oldukca zordur.

Duşunsene, reklamlarının tam olarak nasıl performans gosterdiğini bilmiyorsun ama yine de bir suru odeme yapıyorsun.

Birlikte klasik bir senaryoya goz atalım.
Google Adwords hesabını kurdun.
Yeni reklam kampanyaları yayınlıyorsun ve Google reklamları ’na gunde 100TL harcıyorsun.
Raporlarına ve verilerine bakıp sıfır donuşum aldığını fark edene kadar her şeyin yolunda olduğunu duşunebilirsin.
Cunku raporlar 0(sıfır) donuşum gosterecektir, evet bu gercek veriden farklı olabilir, iyi satışlar yapmış olabilirsin.
Ama cok buyuk fark var, cunku donuşum takibini kurmadın.
Satışlar gercekleşiyor, para kazandığını duşunuyorsun ama donuşum başına (satış) maliyetin ne kadar?
% kac donuşum oranına sahipsin?
Bunları hic bilmiyorsun.
Satışlar markanın bilinirliğinden ya da diğer pazarlama faaliyetlerinden geliyor olabilir.
Bunları bilmeden hareket etmemelisin.
Zira her zaman reklamlar ile kÂr edeceğinin bir garantisi yok.
Donuşum izleme, başarılı bir Google Ads hesabındaki en onemli faktorlerden biridir.
Peki nasıl ayarlarız?
Cok basit.
Kontrol panelinden donuşumler bolumune gidelim:


Giriş yaptıktan sonra yeni bir donuşum oluşturmak icin mavi “+” duğmesini secelim.
Buradan, dort donuşum turu arasında birini secebilirsin.
Orneğin web sitende olan biteni takip etmek icin, Web sitesi donuşum takibini secebilirsin.


Gorduğun gibi tum yapabileceklerin:
Web sitesi:
Sitendeki ve mağazandaki donuşumleri ve tıklamaları izleme.
Bu donuşumlerin anlamı satışlar veya sepete eklemeler olabilir.
Uygulama:
Kac kişinin uygulamanı indirdiğini ve uygulama ici satın almaları izleyebilirsin.
Telefon:
Reklamlarından kac telefon araması edindiğini takip edebilirsin.
İce Aktar:
Kendi donuşumlerini ice aktar (Google Analytics gibi buyuk bir donuşum izleme yazılımın yoksa, onermem. Ayrıca diğer yazılımlar bu gibi platformlarla tam entegrasyon da sağlamıyor olabilir.)
Muhtemelen, kullanacağın en yaygın donuşum izleme ogeleri, web sitesi kodları ve telefon goruşmesi izlemesidir.
Yeni donuşum izleme ogesine kampanya ile ilgili olarak tanıyabileceğin bir isim verebilirsin.
Ardından, donuşumunun kategorisini ve ismini secmelisin:


Satın alma mı yoksa doğrudan satış mı ya da bir form kaydı mi secelim?
Yayınladığın her kampanya icin tam olarak bir donuşumun ne olduğunu belirleme şansın var, eğer reklamlarını yonettiğin muşterilerin var ise bunu muşterilerin icin de yapabilirsin.
Muşterilerin icin oluşturduğun bir reklam kampanyasında raporlama icin mutlaka izleme takibin olsun.
Değer acısından, herhangi bir değer secmemeyi, aynı değer secmeyi veya her bir donuşum icin belirli bir değer kullanmayı tercih edebilirsin:


Her bir satış icin spesifik / farklı değerler kullanmaya karar verdiysen (en sık e-ticaret icin kullanılanılır), buna gore izleme etiketlerini duzenlemek icin Google ’ın kurulumunu takip edebilirsin.
Devam etmek icin tıkladığında takip kodlarını yuklemek icin uc farklı seceneğin olacak:


Kendi kendine kur (etiketi kendin kur) Etiketi bir web yoneticisine e-postayla gonderin Etiket (GTM) yoneticisini kullanın Kendin yukleme seceneğini tercih edersen, once Google reklamları icin genel site etiketini yuklemelisin.


Bu daha once pazarlama kampanyalarında urun veya hizmetinle ilgilenen kullanıcıları geri getirebileceğin yeniden pazarlama listeleri oluşturmana olanak sağlar.

Cevapla Yeni Konu Aç


Konuyu toplam 1 üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İletişim  
Gravatar as Default Avatar by 1e2.it